loading

مهارت ارائه در بازاریابی چه تاثیری دارد؟


فهرست عناوین:

چرا مهارت ارائه در بازاریابی مهم است؟

به‌نوعی، وقتی یک پست در وبلاگ می‌نویسیم یا پادکست ظبط می‌کنیم، در حال ارائه آن هستیم. وقتی درباره مخاطبان خود تحقیق می‌کنیم، سعی می‌کنیم آنچه را که آن‌ها می‌خواهند ببینند و از ارائه‌های ما بیاموزند، بهتر درک کنیم. به عبارت دیگر، مهارت ارائه تقریباً زیربنای هر قسمتی از بازاریابی است.

داشتن مهارت ارائه به اعتماد مشتری به نام تجاری شما کمک می‌کند.

چه چیزی باعث می‌شود مردم به برندها اعتماد کنند؟

 بر اساس یک نظرسنجی جهانی از مشاوره PR و بازاریابی Edelman، این مسئله 3 عامل اصلی دارد:

1- تجربه محصول: مهم‌ترین عامل، 87 درصد از پاسخ دهندگان تجربه خود را با یک محصول به‌عنوان دلیل اعتماد به یک نام تجاری ذکر کردند.

2- تجربهٔ مشتری: 56 درصد از مصرف‌کنندگان گفتند که تجربیات شخصی خود با یک برند نقش مهمی در ایجاد اعتماد دارند.

3- تأثیر اجتماعی: 38 درصد از مصرف‌کنندگان بر این باورند که تأثیر یک نام تجاری در جامعه عامل مهمی در ارزیابی قابلیت اطمینان آن است. بااین‌حال، یک نکته حتی مهم‌تر این است که، زیربنای همه این‌ها مهارت برندها در ارائه درست در بازاریابی بوده. بدون داشتن این مهارت، مشتریان بالقوه قرار نیست در مورد هیچ یک از این موارد بدانند!

اگر کیفیت محصول خود را تبلیغ نکنید، یا بررسی‌ها و توصیفات عالی خود را برجسته نکنید، یا تعهد خود را برای ایجاد جهان بهتر به دنیا نشان ندهید، چگونه کسی می‌داند که آیا می‌تواند به شما اعتماد کند یا نه؟

مهارت در ارائه به ایجاد آگاهی از برند کمک می‌کند.مهارت ارائه

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا حساب‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به حساب‌های تجاری جذابیت بیشتری دارند؟ زیرا فروش یک شخص آسان‌تر از یک برند تجاری است.

به همین دلیل سخنرانی در کنفرانس‌ها، نشست‌های شبکه‌های مجازی و سایر رویدادها می‌تواند ابزاری مفید برای ایجاد آگاهی از برند باشد. این کار مردم را با برند تجاری شما مواجه می‌کند که باعث می‌شود شما بلافاصله شناخته شده، قابل یادآوری و به یاد ماندنی‌تر شوید. به همین دلیل است که برای بسیاری از ما، وقتی کلمات اپل، مایکروسافت یا تسلا را می‌شنویم، بلافاصله به یاد استیو جابز، بیل گیتس یا ایلان ماسک می‌افتیم.

از مهارت ارائه برای هدایت فروش استفاده کنید

ارائه شما می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین ویژگی شما هنگام فروش محصول شما باشد.

بر اساس مطالعه‌ای از رئیس بازاریابی، رویدادهای زنده دومین منبع بزرگ هدایت B2B هستند و همچنین بالاترین میزان بازگشت سرمایه از هر کانال فروش را ایجاد می‌کنند.

چگونه مهارت خود را برای ارائه در بازاریابی خود را توسعه دهیم؟

امیدوارم که شما هم با من موافق باشید که مهارت ارائه برای بازاریابان مدرن ضروری است. حال، بیایید نگاهی به چگونگی استفاده از این مهارت برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود بیاندازیم.

1. اهداف خود را تعیین کنید

اگر من به شما بگویم که یک وبلاگ برای من بنویسید، تحقق بخشیدن خواسته‌های من برای شما بسیار سخت خواهد بود. از این گذشته، من هیچ اطلاعاتی به شما نداده‌ام. شما یک موضوع، عنوان یا حتی مخاطب ندارید. به طور خلاصه، هیچ راهی برای دانستن اینکه من به دنبال چه چیزی هستم نیست، بنابراین موفقیتی که انتظار داریم را نمی‌توانیم داشته باشیم.

متناوباً، اگر من به شما می‌گفتم که در مورد بزرگ‌ترین روند امسال جستجوگرها وبلاگ بنویسید، با هدف رهبران بازاریابی برای استارتاپ‌های SaaS، شما ایده بسیار واضح‌تری از نحوه کار خواهید داشت.

همین مسئله برای توسعه مهارت ارائه شما نیز صادق است. با تعیین دقیق آنچه می‌خواهید به دست آورید شروع کنید، مانند:

• تبدیل‌شدن به یک سخنران کنفرانس بهتر

• ارائه جلسات آموزشی تأثیرگذارتر

• بالابردن قدرت متقاعد کردن

• ایجاد چشم‌اندازهای بالقوه در بالای کانال فروش

• ارائه سخنرانی‌های خود

همچنین به خود مهلت دهید. به‌جای اینکه به‌طورکلی مهارت ارائه خود را تقویت کنید، متعهد شوید که سخنرانی عمومی خود را به‌موقع برای یک کنفرانس خاص یا یک رویداد شبکه‌ای بهبود ببخشید.

2. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید.

مخاطب هدف

تحقیق کامل در مورد مخاطبان خود به شما خیلی کمک می‌کند. وقتی بدانید دقیقاً با چه شخصی صحبت می‌کنید، ساخت یک ارائه مؤثر بسیار ساده‌تر می‌شود.

قبل از شروع به کار روی ارائه بعدی خود، سؤالات زیر را در مورد مخاطبان خود بپرسید:

• آن‌ها چند ساله هستند؟

• آنها اهل کجا هستند؟

• آنها چه مشاغلی را انجام می‌دهند؟

• برای چه کسانی کار می‌کنند؟

• چقدر باتجربه هستند؟

• نقاط مورد اهمیت آنها چیست؟

3. طنز و داستان‌ها را در ارائه‌های خود بگنجانید

در طول تاریخ بشر، داستان‌سرایی یکی از مؤثرترین ابزارهای تأثیرگذاری، الهام‌بخشی و آموزش بوده است.

از قدرت شوخ‌طبعی برای جذب مخاطب غافل نشوید.

با در نظر گرفتن این نکته، روش اصلی دیگر برای بهبود مهارت ارائه در بازاریابی این است که روی داستان‌سرایی خود کار کنید. فقط به مخاطبان خود نگویید که چگونه یک تاکتیک خاص می‌تواند فروش بیشتری را برای آنها رقم بزند. برای آنها مثال‌های مشخص و واقعی بیاورید که به آنها کمک می‌کند توصیه‌های شما را با شرایط خودشان مرتبط کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *